T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / KONYAALTI - Konyaaltı Bahtılı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

2014-2015 Eğitim-Öğretim Yılı Sene Başı Seminer Çalışmaları

Okulumuzda 01.09.2014-13.09.2014 tarihleri arasında Mesleki Gelişim Seminer çalışmaları düzenlenmiştir. 2014-2015 eğitim-Öğretim Yılı İçin ön çalışmalar ve hazırlıklar yapılmıştır. 

A.ETKİNLİĞİN DAYANAĞI: Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği.

B.ETKİNLİĞİN ADI:  Konyaaltı Bahtılı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürlüğü Öğretmenleri Eylül 2014 Mesleki Çalışmaları.

C.ETKİNLİĞİN AMAÇLARI:

1. Eğitimin niteliğini geliştirmek ve derslerin öğretimindeki verimliliği artırmak,

2. Alan bilgisi ve öğretimi konusunda öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkı sağlamak,

3. Derslerin işlenişinde uygulanan yöntem ve teknikler, kullanılan öğretim materyalleri ile ölçme ve değerlendirme kriterlerinde öğretmenlerin bilgi ve tecrübe paylaşımında bulunmalarını sağlamak,

4. Derslerin işlenişinde karşılaşılan sorunları tespit etmek ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirmek,

5. Eğitim-öğretim uygulamalarındaki iyi örneklerin paylaşılmasını sağlayarak özgün çalışmaları geliştirmek,

D.ETKİNLİĞİN SÜRESİ

Mesleki çalışmaların süresi 40 saattir.

E.ETKİNLİĞİN HEDEF KİTLESİ

Kurumda görev yapan tüm yönetici ve öğretmenler.

F. ETKİNLİĞİN UYGULANMASI İLE İLGİLİ ESASLAR

1. Mesleki çalışmaların etkin ve verimli uygulanması için okul müdürlüğü gereken tedbirler alacak, çalışmaların yapılacağı sınıf veya salonlar öğretmenlere zamanında ilan edilecektir.

2. Mesleki çalışmalar, ekte belirtilen çalışma takvimine uygun olarak, uygun ortamlarda komisyonlar/çalışma grupları halinde gerçekleştirilecektir.

3. Sene başı öğretmenler kurulu toplantısı mesleki çalışmaların saatleri dışında planlanacaktır.

4. Çalışma grupları en fazla 10 öğretmenden oluşacaktır. Öğretmen sayısı okulumuza özgü (branşların özelliğine göre) ortalama 6-9 kişilik grup/gruplar oluşturulacak ve öğretmenler gruplara branş/alan esaslı olarak ayrılacaklardır. Seminer faaliyetleri tüm grupların birlikteliğinde yürütülebilecektir.

5. Ekte verilen konular çerçevesinde tablodaki her bir ders, konu başlıkları dikkate alınarak tek tek müzakere edilecektir. Gerektiğinde dersler ve seminerler için belirlenen günlerde değişiklik yapılabilecektir.

6. Her komisyon/çalışma grubu kendi içinden bir başkan ve bir raportör seçecektir. Raportörler, çalışma toplantılarında tartışılan ve müzakere edilen konuların ana fikrini veya toplantı sonuçları ile temel sorunları ve çözüm önerilerini maddeler halinde kayda geçerek rapor edecektir. Görüşler ve öneriler yazılırken zümre toplantılarında olduğu gibi öğretmenlerin isimleri belirtilmeyecek sadece müzakerelerin neticesi yazılacaktır.

7. Komisyonlar / çalışma gruplarındaki müzakere sonuçları rapor haline getirilirken her bir ders için ayrı ayrı olmak üzere aşağıdaki başlıklar altında toplanacaktır:

a. Dersin Öğretim Programı ve Kazanımlarıyla İlgili Görüşler

b. Dersin Öğretiminde Uygulanan Öğretim Yöntem ve Teknikleriyle İlgili Görüşler

c. Ders Kitapları ve Öğretim Materyalleri İle İlgili Görüşler

d. Okul İçi ve Dışı Sosyal-Kültürel Etkinliklerle İlgili Görüşler

e. Sınıf Yönetimi, Öğrencilerle İletişim ve Akademik Başarının Arttırılmasıyla İlgili

    Görüşler

f. Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Görüşler

g. Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi ile İlgili Görüşler

h. Sınıf Yönetimiyle İlgili Görüşler

ı. Olumlu Davranışların Pekiştirilmesi ile İlgili Görüşler

i. Çözüm Odaklı İletişim ile İlgili Görüşler

j. Kurallar ve Uygulama Adımları ile İlgili Görüşler

8. Tüm dersler için konu eksenli olarak çalışılacaktır.

9. Komisyonların /çalışma gruplarının müzakere raporları, yukarıda belirtilen esaslar çerçevesinde en son şekli verilerek, imzalı çıktısı ile birlikte Word dosyası şeklinde okul müdürlüğüne elektronik ortamda verilecektir.

09. Komisyonlardan gelen mesleki çalışma raporları idarece (Ek-2) de belirtilen serbest etkinlikler günlerinde çalışılarak birleştirilecek ve tek bir rapor haline getirilecektir. Komisyon / çalışma gruplarının raporları birleştirilirken her bir dersin raporu yukarıda belirtilen başlıklar altında bir araya getirilecek, tekrarlar alınmayacak ve farklılıklar korunacaktır.

11. Söz konusu raporlar okul müdürlüğünce İl Milli Eğitim Müdürlüğüne elektronik ortamda gönderecektir.

12. Ekte belirtilen seminerlerin planlanmasında sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yapılabilecektir.


 

BİRİNCİ HAFTA MESLEKİ ÇALIŞMA TAKVİMİ

TARİH

ÇALIŞMA SAATİ

GÖREVLİ

KONU

YER

01.09.2014

09.00 13.00

 

Okul Müdürü

Mesleki Çalışma Programı ile ilgili öğretmenlerin bilgilendirilmesi,

Öğretmenler Odası

Sınıf Yönetiminde Öğretmen Öğrenci Etkileşimi (Sunum)

02.09.2014

09.00 13.00

Pınar TANIŞ

Etkinliklerle Etkili Sınıf Yönetimi

Öğretmenler Odası

Özlem CİNOĞLU

Okul ve Çevresinde Şiddet, Alınabilecek Tedbirler

03.09.2014

09.00 13.00

Selma YAZMAN ŞENYOL

Öğrencilerin Zararlı Alışkanlıklardan Korunması ve Alınabilecek Tedbirler

Öğretmenler Odası

Gülhan KARAGÖZ

Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği

04.09.2014

09.00 13.00

Özgür ÖMEROĞLU

Spor, Sosyal, Kültür Etkinlikleri ve Bu Etkinliklerin Eğitime Etkisi

Öğretmenler Odası

Önder ÖZDEMİR

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

(Ölçme Değerlendirmenin Genel Esasları Madde:43-60 )

05.09.2014

09.00 13.00

Mualla DÖNMEZ

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

(Kurullar, Komisyonlar ve Ekipler Madde: 097-120)

Öğretmenler Odası

Özlem CİNOĞLU

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

(Öğrenci Davranışları Ödül ve Disipline İlişkin Hükümler Madde:157-175)

  

 

 

Seminer SunumlarıSeminer SunumlarıSeminer Sunumları


Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 25.09.2014 - Güncelleme: 25.09.2014 23:22 - Görüntülenme: 2379
  Beğen | 0  kişi beğendi